Dia del Seminari

Data: 16 / març / 2018
Amb el lema “Apòstols per als joves”, en sintonia amb el proper sínode sobre els joves

Aquesta jornada se celebra el 19 de març, solemnitat de Sant Josep, però allà on no és festiu, es trasllada al diumenge més proper. En aquest cas, el 18 de març.
El Dia del Seminari se celebra des del 1935 amb l’objectiu de suscitar vocacions sacerdotals mitjançant la sensibilització, dirigida a tota la societat i en particular a les comunitats cristianes.

Els seminaristes de la nostra diòcesi actualment són 9 i segueixen els seu itinerari formatiu al Seminari Conciliar, juntament amb els seminaristes de Barcelona. Podeu saber més d’ells i del camí de formació al Full Dominical del proper diumenge.

Vetlla de Pregària per les vocacions
Dissabte 17 de març s’organitza al Seminari Conciliar de Barcelona una vetlla de pregària oberta a tot el públic. L’esdeveniment començarà a les 19.30h amb l’adoració al Santíssim Sagrament, presidida per Mons. Sergi Gordo, bisbe auxiliar de Barcelona, i també hi haurà dos testimonis vocacionals. Finalment, s’oferirà un refrigeri per finalitzar la trobada.

Trobada dels seminaristes de la Tarraconense
Aquest curs a Catalunya hi ha 86 seminaristes en els tres seminaris: el Conciliar de Barcelona (amb el seminaristes de l'Arquebisbat de Barcelona i del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat), el del Bisbat de Terrassa, i el Seminari Interdiocesà (que acull a Barcelona els seminaristes de la resta de bisbats amb seu a Catalunya: Tarragona, Girona, Lleida, Solsona, Tortosa, Urgell i Vic).
Tots ells s’aplegaran el mateix dia 19, amb moments de diversa índole. A les 16h hi haurà la tradicional "Copa de Sant Josep", al complex esportiu Brafa de Barcelona, en què es disputarà un triangular de Futbol7 entre els tres seminaris.
Després la trobada continuarà amb una celebració eucarística presidida pel bisbe de Terrassa, Josep Àngel Saiz, al Seminari Major Interdiocesà. La trobada es tancarà amb un sopar amb els seminaristes i els rectors i formadors dels tres seminaris.

Envia
Un cor incansable