Visita a l'Arxiu Històric Diocesà

Data: 12 / juny / 2017
En el marc de les Jornades de Genealogia celebrades a Sant Feliu de Llobregat

La darrera sessió de les Jornades de Genealogia, organitzades entre l'Arxiu Històric Comarcal del Baix Llobregat i el Bisbat de Sant Feliu de Llobregat els dies 1, 6, 7, 8 i 9 de juny, va consistir en la visita a l'Arxiu Històric del bisbat.

Una vintena de genealogistes i historiadors varen ser presents a la presentació de l'Arxiu Històric Diocesà. Va obrir l'acte el Sr. Secretari General i Canceller del Bisbat, Mn. Joan Pere Pulido, acompanyat de la Sra. Mari Luz Retuerta, directora de l'Arxiu Històric Comarcal i el Sr. Joan Torras, en representació del Departament de Patrimoni del Bisbat de Sant Feliu. Seguidament la Sra Leonor Parreu, arxivera de l'Arxiu Històric Diocesà, acompanyada del seu col·laborador, Mn. Genís Sans, varen procedir a la presentació de l'Arxiu Històric Diocesà, explicant els diferents fons que l'integren i mostrant diferents exemples de documents dels arxius històrics parroquials. Per acabar es van visitar les dependències de l’Arxiu, la sala de consulta, el prearxiu i l'arxiu definitiu.

Sens dubte va ser una bona iniciativa, que en portarà d'altres i que ens ajudarà a dinamitzar l'important llegat dels Arxius Històrics Parroquials.

Envia