Funeral de Mn. Jaume Berdoy i Alemany

Data: 21 / febrer / 2017
La sala de vetlla serà al tanatori de Sitges i el funeral a la Basílica de Santa Maria de Vilafranca

La missa exequial per Mn. Jaume Berdoy, presidida pel bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Mons. Agustí Cortés Soriano, se celebrarà el dijous 23 de febrer, a les 11.00h a la Basílica de Santa Maria de Vilafranca del Penedès. Abans, a partir de les 9.00h, s’instal·larà el fèretre a la capella del Santíssim.
Avui, de les 17.00h a les 20.00h serà present el seu cos a la sala de vetlla del tanatori de Sitges, i també demà dimecres, de les 10h a les 20h.

Mn. Jaume era Vicari General del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat des de la seva creació, l’any 2004 i rector de la Parròquia de Santa Maria de Vilafranca des de l’any 2007.

Mn. Jaume va néixer a Sitges el 8 de gener de 1947. Cursà els estudis de Filosofia i Teologia al Seminari Conciliar de Barcelona. Fou ordenat de prevere de mans del bisbe Mons. Ramon Torrella a la parròquia de Santa Maria d’Olesa de Montserrat el 24 de desembre de 1972.

Al llarg dels seus més de quaranta-quatre anys de ministeri sacerdotal ha exercit diversos serveis pastorals, tant a nivell parroquial com a nivell diocesà.

A l’inici del seu ministeri exercí de vicari a la parròquia de Santa Maria d’Olesa de Montserrat, poc després fou nomenat delegat de pastoral juvenil de l’arxiprestat de Piera-Capellades, arxiprestat del qual també fou arxiprest des de 1979 fins 1984. Aquell any fou nomenat rector de la Parròquia de Santa Maria de Martorell, càrrec que exercí fins l’any 1993, quan fou enviat com a rector de la Parròquia de Sant Antoni de Vilanova i la Geltrú. Va ser també arxiprest de l’arxiprestat del Garraf.

L’any 2007, el bisbe Agustí Cortés el nomenà rector de la Parròquia de Santa Maria i adscrit a la Parròquia de la Santíssima Trinitat de Vilafranca del Penedès, càrrec que ha exercit fins a l’actualitat. A més, Mn. Jaume també era rector de diverses parròquies de la comarca com Santa Maria i Sant Genís de Torrelles de Foix, Santa Maria de Sant Martí Sarroca, Santa Magdalena de Pontons, Sant Pere, de Sant Pere Molanta, Sant Miquel d’Olèrdola i Sant Pere de la Gornal de Castellet i la Gornal.

Mn. Jaume va ser vicari episcopal de l’Arxidiòcesi de Barcelona per la vicaria del Penedès-Garraf-Anoia, membre del Consell Presbiteral i Episcopal. Des de la creació del nou Bisbat de Sant Feliu de Llobregat va ser designat pel bisbe Mons. Agustí Cortés Vicari General de la diòcesi, amb un ampli consens del conjunt de preveres. Va tenir un paper destacat en la construcció i estructuració del nou bisbat essent un important col·laborador amb el nou bisbe.

Envia

Mn. Jaume Berdoy - Album de fotos [+]