Ha mort Mn. Jaume Berdoy i Alemany

Data: 21 / febrer / 2017
Avui ha arribat al cel el Vicari General de la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat

A les 00.15 del dia d'avui, 21 de febrer, ha arribat a la Casa del Pare Mn. Jaume Berdoy, Vicari General de la diòcesi i rector de la Basílica de Santa Maria, de Vilafranca del Penedès.

El bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Mons. Agustí Cortés, que l'ha pogut acompanyar en les últimes setmanes i fins al dia d'ahir, demana a tota la diòcesi d'encomanar-lo a la misericòrdia del Senyor i de pregar per la seva ànima i per tota la família.

Jaume Berdoy i Alemany va néixer a Sitges el 8 de gener de 1947. Cursà els estudis de Filosofia i Teologia al Seminari Conciliar de Barcelona. Fou ordenat de prevere, el 24 de desembre de 1972, a la Parròquia de Santa Maria d’Olesa de Montserrat.

Membre nat dels Consells diocesans a la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat: Consell Episcopal, Col·legi de Consultors, Consell del Presbiteri i Consell Pastoral Diocesà.

Nomenaments pastorals
2007. Rector de la Basílica de Santa Maria i Adscrit a la Parròquia de la Santíssima Trinitat de Vilafranca del Penedès.
2016. Rector de les parròquies Santa Maria de Foix d’El Terme (Torrelles de Foix).
2016. Rector de la parròquia de Santa Maria de Sant Martí Sarroca.
2016. Rector de la Parròquia de Sant Genís de Torrelles de Foix.
2016. Rector de la parròquia de Santa Magdalena de Pontons.
2012. Rector de la parròquia de Sant Pere de Sant Pere Molanta (Olèrdola).
2012. Rector de la parròquia de Sant Miquel d’Olèrdola.
2009. Rector de la parròquia de Sant Pere de la Gornal de Castellet i la Gornal.

Altres
1996. Consiliari del Moviment de Cristians de Pobles i Comarques i grups de Revisió de Vida.
2008. Membre del Patronat de la Residència de Sant Josep Oriol de Barcelona.
2007. Membre del Patronat de la Fundació Asil Inglada Via de Vilafranca del Penedès.

HISTORIAL DE SERVEIS PASTORALS

Bisbat de Sant Feliu de Llobregat

2004. Rector de la parròquia de la parròquia de Sant Antoni Abat de Vilanova i la Geltrú.
2004. Encarregat de l’església de Sant Esteve de les Masuques de Castellet i la Gornal.
2004/2007. Vicari Episcopal de la Vicaria del Penedès, Anoia, Garraf.
2004. Arxiprest de l’Arxiprestat de Garraf.
2009. Rector de la parròquia de Sant Marçal de Castellet de la Gornal.

Arquebisbat de Barcelona

1971. Diaca adscrit a la parròquia de Santa Maria d’Olesa de Montserrat.
1973. Vicari de la parròquia de Santa Maria d’Olesa de Montserrat i Membre de l’Equip Sacerdotal de l’Arxiprestat de Montserrat.
1976. Delegat de Pastoral Juvenil de l’Arxiprestat de Piera-Capellades.
1977. Membre del Consell Presbiteral de l’Arxidiòcesi de Barcelona, càrrec que renovà al 1985.
1979. Arxiprest de l’Arxiprestat de Piera-Capellades.
1984. Rector de la parròquia de Santa Maria de Martorell.
1986. Membre de la Comissió diocesana per al Diaconat Permanent i els Ministeris.
1986. Vicari Episcopal de les Zones pastorals 7 i 8.
1993. Rector de la parròquia de Sant Antoni Abat de Vilanova i la Geltrú.
1996. Consiliari diocesà del Moviment de Cristians de Pobles i Comarques.
1996. Administrador parroquial de la Parròquia de Santa Maria de Cubelles.
1997. Arxiprest de l’Arxiprestat de Garraf.
1998. Rector de la Parròquia de Sant Pere Apòstol de Castellet i la Gornal.
2001. Vicari Episcopal de la Demarcació Episcopal IV de l’Arxidiòcesi de Barcelona.
2001-2003. Membre del Consell del Presbiteri i Secretari.

Envia

Mn. Jaume Berdoy i Alemany