Comunicar esperança i confiança

Data: 1 / febrer / 2017
Assemblea de delegats de Mitjans de Comunicació a Múrcia

La Comissió Episcopal de Mitjans de Comunicació Social de la Conferència Episcopal Espanyola convoca anualment l’Assemblea de delegats diocesans a la seu de la CEE. Enguany, del 30 de gener a l’1 de febrero, aquesta Assemblea ha tingut lloc a Múrcia. Dos motius ho han propiciat: la celebració de l’Any Jubilar de la Santíssima i Vera Creu de Caravaca i les sinergies establertes entre la Diòcesi de Cartagena, la Comissió Episcopal, la Real e Ilustre Cofradia de la Santísima y Vera Cruz de Caravaca, el Instituto de Turismo de la Región de Murcia y la UCAM, que ho han fet possible.

El programa de l’Assemblea ha comptat amb tres ponències de relleu: la del professor de la Università de la Santa Croce, José Maria La Porte; la de la vicedirectora de la Sala de Prensa Vaticana, Paloma García Ovejero; y la del director de Relacions Institucionals de la UCAM (Universidad Católica de San Antonio), amb el seu equip.
Altres ponències menors han servit per posar en comú el treball diocesà en l’àmbit de la comunicació: les de les diòcesis d’Aragó i la de la delegada de Mitjans de Comunicació del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat.

La nota distintiva d’aquesta Assemblea, sens dubte, ha estat la participació a la peregrinació Jubilar a Caravaca, “El camí de la Vera Creu”. Des de l’estació jubilar al temple parroquial del Salvador, els participants van peregrinar a peu pels carrers de Caravaca fins a la Basílica-Santuari de la Vera Creu, on van participar a l’eucaristia jubilar, presidida pel bisbe de Cartagena, José Manuel Lorca i concelebrada per altres bisbes de la Comissió i preveres.
La descoberta de la gran dimensió d’aquest Jubileu a perpetuïtat ha impactat els delegats diocesans, que han pogut viure en primera persona les profundes arrels cristianes d’aquesta devoció secular, esdevenint-ne al mateix temps difusors.

Envia

Participants a l'Assemblea, en acabar la missa jubilar

El camí de la Creu de Caravaca