Setmana de pregària per la unitat dels cristians

Data: 25 / gener / 2017
“L’amor de Crist ens hi empeny”

Avui acaba la Setmana de pregària per la unitat dels cristians, que se celebra del 18 al 25 de gener.
A més de les intencions de pregària especials a totes les celebracions litúrgiques durant aquest octavari, han tingut lloc alguns actes específics, per testimoniar el compromís de caminar vers la reconciliació entre totes les confessions cristianes.

El divendres 20 de gener, a les 19h, a la Catedral de Sant Llorenç, representants ortodoxos, evangèlics i catòlics, presidits pel bisbe Agustí, es van trobar per pregar.
El lema d’enguany, “L’amor de Crist ens hi empeny”, s’ha pres de la segona carta de sant Pau als corintis, i els materials d’aquest any han estat preparats pel Consell de les Esglésies d’Alemanya, dins del context de la commemoració dels 500 anys de la Reforma, que té com al·licient, el ser el primer centenari en què existeix el moviment ecumènic.
Van assistir a l’acte la Rvda. Pastora Marta López, Delegada d’Ecumenisme de l’Església Evangèlica de Catalunya i Pastora de l’Església Protestant de Barcelona-centre, el Sr. Lluís Brull, Evangèlic i coordinador del Grup Bíblic Ecumènic de la Parròquia de Sant Pere de Gavà, el P. Constantin Toader, prevere ortodox del Patriarcat de Romania, el P. Diaca José Santos, de l’Església Ortodoxa del Patriarcat de Sèrbia, Mn. Xavier Artigas DP, Delegat d’Ecumenisme del Bisbat de Sant Feliu i Mn. Genís Sans DP, secretari de la Delegació.
Com és habitual, la Coral Masquefa va contribuir incondicionalment amb els cants de la celebració, acabant amb l’himne ortodoc Acatist, a la Mare de Déu.

Per altra part, dilluns 23 de gener, a les 21.00h, va tenir lloc a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta, de Vilafranca del Penedès, la ponència de Mn. Xavier Artigas DP, delegat diocesà d’Ecumenisme, dins de la programació de Grups de Diàleg d’aquest curs.
Amb el suggeridor títol "La revolució de la tendresa", que fa referència a una expressió del papa Francesc, unit al lema d’aquest any de la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians i en un context molt especial, com és la commemoració dels 500 anys de la Reforma, el ponent va exposar la importància de l’ecumenisme en la vida cristiana, com un compromís explícit, que ha de respirar tot cristià, sigui evangèlic, ortodox o catòlic, perquè l’amor, la tendresa del Crist ens hi empeny.
Acabada l’exposició es va fer un torn de preguntes a debatre.

Envia

Acte ecumènic a la Catedral de Sant Llorenç