Apostolat Seglar: camins de vocació i missió

Data: 1 / febrer / 2018
S'ha celebrat a Sant Feliu de Llobregat la Jornada d'Apostolat Seglar de Catalunya

La Casa de l'Església, seu del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat, va acollir el 27 de gener passat la Jornada d’Apostolat Seglar de Catalunya que va comptar amb un centenar d’assistents, amb el lema “Camins de vocació i missió: discerniment i acompanyament”.
Es va estructurar en dues ponències amb un debat posterior, mantingut entre els assistents i tres tertulians que acompanyaven cada ponent. Al final de la matinal es va celebrar l’eucaristia a la capella de la Casa i un dinar de germanor.

La primera ponència va tractar sobre la dimensió personal de la vocació i missió en aquest acompanyament i discerniment i anà a càrrec del jesuïta David Guindulain. El ponent va explicar que possiblement la crida de Déu no només sigui una vegada a la vida i que la resposta pot dependre de les circumstàncies del moment. Guindulain va destacar que aquesta crida comporta unes emocions i unes actituds tant per la persona que se sent cridada com per a la persona que fa d’acompanyant.

El bisbe auxiliar de Barcelona, Antoni Vadell, va realitzar la segona ponència en la qual va aprofundir sobre la dimensió comunitària de la vocació i la missió del laic i l’acompanyament comunitari. El bisbe Vadell va fer una xerrada molt didàctica a partir del miracle dels pans i els peixos.